Jag lägger in den här texten som jag precis hittade.
Mejl mellan två läkare och jag har visst fått ett.
Ni får lite info om hur den aktuell situationen är 😏👍
Mejl från USÖ Mars 2026
Kort uppdatering om Eva
Läkarna har en plan för behandling av hennes ovanliga lymfom. De planerar att starta med antikroppsbehandling (Rituximab/MabThera) samt strålbehandling mot hjärnan. Om effekten inte är tillräcklig kan ytterligare behandling bli aktuell, men det är ännu inte bestämt vad. Just nu inväntar de provsvar från ryggvätska och benmärg (prover togs 26/3. Dessa är viktiga för att se om sjukdomen finns på fler ställen och för att kunna avgöra exakt behandling och hur den ska följas upp. De har även sett en möjlig förändring i bukspottskörteln och planerar en extra röntgen för att utreda detta, men det är oklart om det har koppling till sjukdomen. Planen är att starta behandling så snart alla svar kommit (troligen nästa vecka). När behandlingen är igång och de har bättre bild av sjukdomen kan Eva få komma hem. Strålbehandlingen ges vid två tillfällen och antikroppsbehandlingen sker via dropp utan krav på inläggning. Inför hemgång kommer en vårdplanering att göras där man bedömer vilket stöd hon behöver i vardagen. Sjukgymnast och arbetsterapeut är redan inkopplade.

Den 8 maj på Karlskoga lasarettakut 😏👍
