Cancerfonden skriver många kommentarer och förklaring kring varför man drabbas av cancer.

En länk, se nedan.

https://www.cancerfonden.se/om-cancer/leva-med-cancer/trotthet-vid-cancer

Så här finns det som cancerfonden kommenterat:
”Cancer utvecklas under lång tid. Det kan ta 20 år eller mer från den första sjuka cellen tills
en tumör upptäcks. Därför dröjer det ofta länge innan man får några symtom.” 

Jag undrar ju och kommer ihåg hur trött och svårt jag haft det att orka gå.
De senaste åren, sedan vi flyttat till Bangatan, orkade jag inte gå till jobbet.
Pelle skjutsade mig. Jag orkade ju inte gå i Göteborg när vi var och
hälsade på Susan. Jag orkade ju inte heller när vi var på semester på
Kreta och Mallorca mm. Jag orkade i stort sett inte något ett antal år
innan sjukvården började undra vad det var jag hade problem med.
Om jag var gammal, tjock, lat och otränad.